Továbbra is első számú tömegmédium a rádió

A Kantar–Hoffmann-M-Meter konzorcium legújabb, 2019. nyári felméréséből kiderül, hogy a rádiózás népszerűsége töretlen, 2019. június – augusztusban a 15 év felettiek közel 70%-a hangolt valamelyik csatornára.

A szeptemberben induló Best FM várhatóan jelentősen csökkentheti a budapesti lefedettségű, hasonló zenei formátumú Sláger FM 2019 januárja óta nem publikált hallgatótáborát.

A friss rádiós közönségmérésből kiderül, hogy egy átlagos hétköznap reggel 6.00-10.00 óra között a 15 év feletti korosztály túlnyomó része, összesen 4.333.000 fő hallgat rádiót.

A hallgatók jelentős része az országos adók, a Retro, a Petőfi és Kossuth rádió mellett a Rádió 1 Network-öt és helyi rádiókat hallgat, vagyis a rádió, mint tömegmédium, néhány rádiócsatornával is képes magas elérést garantálni. 

Ugyanakkor a televíziós piaci fragmentáció eredménye, hogy jelenleg nincs olyan tévéműsor Magyarországon, amely a teljes, mért 4+ célcsoportban átlépi az 1 millió fős nézettséget*, ezzel szemben például a Retro Rádió hétköznap reggeli műsorát átlagosan 1.073.000 fő hallgatja a 15 év felettiek körében. 

A televíziós piacon a 18-59-es korosztályt vizsgálva megállapítható, hogy a 37. héten a legnézettebb műsor 533 913* főt ért el. Ugyanebben a célcsoportban a rádiós piacon egy átlagos péntek reggel 6.00-10.00. óra között a Retro Rádiót 739 000 fő, a Rádió 1 -et 641 000 fő, a Petőfi Rádiót 542.000 fő hallgatta.

Az adatokból megállapítható, hogy országosan egy átlagos napon a rádiók hallgatottsági sorrendjében az idei évben nincs változás, a 18-59-es korosztályban országosan stabilan Retro, Rádió1, Petőfi és Kossuth Rádió a sorrend.

Budapesten a 18-59-es korosztályban megfordul a sorrend, első a Rádió 1, majd Retro, Petőfi és negyedik a Kossuth rádió.

A Budapest és környékén fogható Sláger FM 2019. január óta nem publikál adatot, de a hasonló zenei formátumú Best FM várhatóan a nem ismert hallgatottságát is tovább tizedeli.

A rádióhallgatók költséghatékonyan elérhetők, magas kontaktusszám és alacsony árak mellett optimális kampányok tervezhetők, amelyek önmagukban is hatékonyak, de kiegészíthetik a televíziós reklámkampányokat is. 

A MediaTime Kft. reklámértékesítési portfóliója az országos Rádió 1 Network és Retro Rádió, valamint 50 helyi rádió mellett a budapesti Best FM-mel egészült ki, így országosan és lokálisan, célcsoport orientáltan kínál hatékony, széles körű reklámmegjelenési lehetőségeket.

Partnereink

 

Kapcsolat

Írjon nekünk:
hirdetes@mediatime.hu

1016 Budapest, Hegyalja út 7-13.

+36204500550